Izložba "Med - čežnja za Svjetlom"
U utorak, 21.04.2015. godine, u 19:00 sati, u Bošnjačkom institutu – Fondaciji Adila Zulfikarpašića svečano je otvorena izložba fotografija pod nazivom "Med – čežnja za Svjetlom", bosanskohercegovačkog fotografa Samira Sinanovića.

           Izložbu je otvorio bosanskohercegovački likovni umjetnik Džeko Hodžić, a svoj kritički osvrt dala je i historičarka umjetnosti Merima Memić. Njen tekst o umjetničkom izrazu Samira Sinanovića i izložbi Med – čežnja za Svjetlom možete pročitati u nastavku.

           Umjetnost poput one koju stvara Samir Sinanović, na jedinstven način opravdava dah koji nam je, uz štošta još, dat na dar. Njegove fotografije svjedoče o jednom istančanom senzibilitetu i dugotrajnom predanom radu, nerijetko mukotrpnom, ali u potpunosti posvećenom stvaralačkoj zamisli. Jedinstven doživljaj koji ovaj umjetnik prenosi posredstvom svojih neponovljivih kreacija, upliće nas u mnoštvo realnih i nadrealnih sfera ljudskog postojanja. Samir Sinanović svojom umjetnošću uspijeva osvijetliti skrivene kutke ljudskog bića i potaknuti um na razmišljanja o jednom posve drugačijem stvaralačkom činu, onom nerazrješivom, iskonskom. Njegove fotografije su svojevrsna sinteza različitih komponenata, od filozofije, religije, nauke, tehnologije, do posebnih oblika ljudske duhovnosti, kreativnosti i zaigranosti. Nakon vala impresija koje doživimo nakon što pogledamo Samirove fotografije, javlja se bujica misli i zagonetnih pitanja koja nas podsjećaju na sav teret koji smo dobili na poklon zajedno sa dahom. Prkoseći teretu, umjetnost uspijeva, na sebi svojstven način, da nas vine u visine za koje nismo bili ni svjesni da postoje.

            Umjetničku fotografiju Samira Sinanovića nemoguće je svrstati u jedan određeni umjetnički pravac jer se radi o jedinstvenom spoju mnoštva različitih elemenata iz različitih umjetničkih pravaca kroz historiju umjetnosti. Njegovi radovi umnogome podsjećaju na umjetničke eksperimente avangardnih i neo-avangardnih pokreta dvadesetog stoljeća. Eksperimentisanje svjetlom, pokretom, bojom, geometrijskim motivima, duhovnošću i nadrealnošću bile su neke od glavnih odrednica avangardnih pokreta, a sve ove elemente možemo pronaći i na fotografijama Samira Sinanovića. Njegov stvaralački rad predstavlja dokaz da sredstva koja koristimo prilikom stvaralačkog procesa ne određuju status umjetničkog djela. Fotografija se mukotrpno borila za status umjetničkog izraza. Likovnost i estetske vrijednosti koje su fotografskoj umjetnosti osporavane na samim počecima njenog konstituisanja kao zasebne vrste umjetnosti, Samir je na izvanredan način uspio ostvariti na svojim umjetničkim fotografijama. Koloritom i dinamikom njegova fotografska platna stilski i estetski podsjećaju na slikarska platna određenih likovnih pravaca avangarde i neo-avangarde dvadesetog stoljeća.

             Umjetnička fotografija Samira Sinanovića predstavlja jedinstven umjetnički izraz, usamljen u svojoj specifičnosti i prepoznatljiv po svojoj unikatnosti. U kontekstu regionalne, pa i svjetske umjetničke scene, Samirova fotografija zasigurno zaslužuje mjesto koje joj pripada, ali i mnogo ozbiljniji pristup od strane umjetničke teorije i kritike.

             Istinski vrijedna umjetnost privlači upravo svojom nenametljivošću, a izložba Med – čežnja za Svjetlom neprimjetno će vas uvući u vlastite mreže doživljajnog i značenjskog.

 

Izložba će biti otvorena do 01.05.2015. godine i moguće ju je pogledati svakim radnim danom i subotom, od 08:00 do 16:00 sati u holu Bošnjačkog instituta.

 


Izložba "Med - čežnja za Svjetlom"